miércoles, 22 de julio de 2009

Ghana

Salut a totes!

Ja corru per Ghana. La meva visita a Togo va ser doncs extremadament breu. Em vaig quedar un dia mes a Kara a la festa dels Ewala. Son festes d'iniciacio. Els nanus que fan els 18 pues corren dansant i cantant per tota la ciutat. Per demostrar que han deixat de ser crius han de lluitar. En realitat la lluita es una especie de Judo togoles, en aue guanya el que fq cqure l'adversari. Be pues de Kara m'en vaig anar cap a la frontera de Ghana, no va ser gens facil, el transport al nort del pais es molt limitat i vaig haver d'agafar moltes formes de trasport en pocs quilometres. Em van deixar al post fronterer on em vaig haver d'esperar una bona estona que pases algun vehicle. Estava petat de gent logicament, pero la meva insistencia va fer que em sortis amb la meva. Em van colocar a la baca del minibus. Per mi perfecte doncs veia el paisatge i ademes no estava apretujat! I ja estava a Ghana. D'alla un altre bus cap a Yendi i cap a Tamale. Vaig arribar negre nit. Per acabar-ho d'adobar tots els hotels estaven complets pel que vaig haver de donar millons de voltes per la ciutat. Finalment vaig acabar en un hoteluxu de mala mort. I el dia seguent cap a Mole!!! Mole es un parc nacional situat no massa lluny de la frontera de Costa d'Ibori. Arribar alla tambe em va costar bastant pero be el lloc mereixia qualsevol calvari. Em vaig instalar als dormitoris de l'hotel del parc nacional, genial!! el paisatge es super verd, el restaurant esta en una zona elevada des d'on veus passar els elefants per la sabana. Ademes hi ha piscina... Despres de 3 mesos viatjant de la manera mes inconfortable posible els meus vicis burgesos van aflorar.... Val la pena per aixo la veritat, hi ha elefants per tot arreu, antilops, monos de tots tamanys.... molt rebe la veritat. Ademes jo no consumia absolutament res a l'hotel, a darrera del restaurant oficial hi havia un cobert on degustava a diari el menjar Ghanes per cuatre durus (ghana es suuuper baratu)Tambe es el lloc on he vist mes blancs en poc espai. No he trobat pero cap motxilleru. Tothom treballa per alguna ONG, majoritariament americanes. Cal dir que Ghana es un pais anglofob. Hi ha molta presencia de ONG i empreses extrangeres. De fet despres de que Ghana abraces les politiques neoliberals del FMI el capitalisme s'hi va introduint de manera progresiva. Es doncs un pais extremadament desigual. Les ciutats son molt mes ordenades i occidentalitzades, cosa que contrasta enormement amb el camp, on la pobresa exrtrema impera. De moment tinc poca informacio del que esta passant per aqui, pero en pocs dies ja us explicare el que.
Al cap d'un dia ja estava fart de la prepotencia de tants americans concentrats en poc espai, aixi que vaig pirar del parc nacional. I men he anat cap a Tamale un altre cop. Per cert si faig faltes us foteu, a cada pais em canvien el teclat, un cop em vaig haver acostumat al teclat frances, ara, aqui usen el teclat angles (el de casa nostra)
Dema m'en vaig cap a Kumasi, mes al sud. Des d'on m'arribare a la costa i des d'on tornare cap a Benin per agafar l'avio cap a Douala. El dia 29 vamos.

I res nanus, vagi bene per berga cityyyyyysss!!!

Intentare penjar fotus pero la conexio es horrible! sino us espereu a Cameron, que alla tindre temps! sino tambe li podeu demanar les fotos al Pep, que te totes les meves fotos de senegal-mali-burkina!!! De fet estic tirant poquisimes fotus (m'en arrepentire)

3 comentarios:

pep dijo...

Les fotos són d'allò més marranes, sexe, cervesa de mill i manioc..., terrible!

No us les penso ensenyar les fotos aquestes! Bueno, sóc facilment subornable...

Res, res, que és broma, les he copiat i ja està, ni les he mirat. Cuidat macu. Salut!

eulàlia dijo...

Que no pares de voltar! què fas encara tan lluny? que en serio no penses tornar?

buenu, subornarem al pep pq ens ensenyi aquestes fotos tan marranes per fer una sessió al centre de "tupper-sex"... potser així t'animes a tonrar?

apa, salut i una aabraçada gegant!!!!!!!!

pep dijo...

preparat que aviat ens trobarem per africa!