lunes, 21 de septiembre de 2009

congooooooooooooooo ahhhhhhhhh!!!!






Hola a totes; altre volta per aqui. Be han pasat un munt de coses; algunes bones i d'altres totalment desastroses (he de comensa amb una entrada morbosa perque la gent es segueixi llegint el post jejeje) Estic a Congo!
Vaig sortir de Mayumba direccio a Ndindi; 5 horetes de piragua rollo cayuco que em pensava que no arribaria mai ni mai. A dormir a Ndindi i d'alla a Nzambi; el primer poble de congo. Un altre vitge infernal per una pista forestal terriblisima, atravesant la selva o el que queda de ella. El xofer anava equipat inclus amb una serra electrica per anar tallant els arbres que estaven creuats a la carretera. I tambe equipat mb ampolles de wiski i cervesa "per veure mes be la carretera" com deia ell... Estan talant gran part de la selva, com a tot arreu vamos, a mes a la frontera de congo han trobat petroli pel que ja esta l'empresa TOTAL francesa (es clar) preparant el terreny per extreure el cru. Ja per la pista forestal ens va creuar furtivament un ximpanze. Vam arribar a Nzambi i despres d'un petit interrogatori em van estampar el sellu d'entrada al pais. Vam agafar una altre barca (aqui els rius estan per tot arreu es un martiri) i vam arribar a Concuati o algo aixi, com merda es digui aquest puestu on em pasarien totes les desgracies!!! Vaig estar viatjant amb una familia gabonesa i em va anar de conya perque a concueti no hi havia restaurants ni res pel que compravem el peix fresc del riu i cuinavem entre totes. Al arribar a concueti em van informar que estava al costat d'un parque nacional i de que a pocs quilometres hi havia un campament de blanquets que venen a salvar els animales ( ja s'els podrien fotre on jo se els seus animalets). Aixi que vaig llogar una piragua i vaig decidir arribarme a la oficina del parque ERROOOOOOOOOOR. El paisatge genial manglars per arreu; nenufers i demes coses maques; les no tan maques les mosques tse tse que em van picar per tot arreu.... Ens obriem cami entre els manglars que creiexen a mileeers; al cap d'un rato el piraguero (no dire el que pensu del piraguero que em va portar!!!) em va dir que veuriem ximpanzes, jo que soc un incredul i a Africa he perdut tota mena d'esperances de veure res quan em diuen que veure algo no vaig fer cap mena de cas. Pero els "simpatics" ximpanzes van apareixer de seguida. Vam estar admirantne un rato fins que el piraguero; el liiiiisto del piraguero va decidir acostarse una miqueta mes. Aixi que el ximpanze d'un cententar de quilos va pujar sobre la nostra barqueta. CAgum el piraguero!!!!!!!!! el ximpanze despres d'ensenyarlos les dents i de que jo corres cap a l'altre punta de la piragua; asentantme casi a la falta del piragueru estupid va comensar a obrir la meva maleta que estava a l'altre punta i a menjarse els meus medicaments contra la malaria! (ojala es mori) els intents del piraguero de foragitarlo de la barca eren inutils. El tio es va posar a plorar i a cridar com un boig i vam apareixer ben aviat per tot arreu els seus colegues, desenes de ximpanzes cridant al nostre voltant. Vaig estar apunt de fotrem a l'aigua; cagum el piraguero!!!!!!!! pero la cosa no va acabar aqui. Finalment el animal simpatic va agafar la meva maleta i va fotre el camp... amb el meu ordinador i tots els meus trastos de viatge!!!!!!!!!! estava histeric. Vam arribarnos amb la piragua fins al campament dels blanquets de wwf; si no m'equivoco. Hi havia una franceseta amb una camara de varis milers de eurus tirant fotus als ximpanzes. Els vaig explicar el que havia pasat i no vam mostrar cap mena d'interes. Van dirnos que tornes cap a la tarda que intenterien recuperar la maleta. Despres de recriminarnos es clar que perque haviem entrat al parque sense permis i que per veure els ximpanzes s'havia de contractar l'excursio de varis centenars de euros a pointe noire (on soc are i capital economica del pais). Vaig esplicarli que estavem intentant arribar al seu campanment per demanar informacio quan va pasar l'incident. Vaig marxar, ben ratllat i intentant no amargarme en exces. Vaig tornar al poblat i vaig esplicar el que m'havia pasat, la gent flipava amb la historia i totom es barallava per veure la foto del lladre sobre la meva piragua remenant la meva maleta. Despres van comensar a explicar histories de lu dulents que eren els ximpanzes i que feia 6 anys havien matat un criu de 4 anys. (posteriorment la gent del poblat va cremar el campament del parc i matar gran nombre de ximpanzes). Total que en pensar encara amb el bitxo de merda sobre la meva barca em cagu a sobre!
vaig tornar a l'hora que m'havien dit al parc, i el teatre estava apunt de comensar. Jo formava part de la funcio sense saber-ho. Vam arribar i els nanus del parc estaven amb la seva lanxa a motor donant de menjar als seus bitxos lladres. No em van dir res; ni tan sols saludar, i em van fer seguirlos amb la meva piragua a acabar de donar de menjar als primats bandits. La funcio havia comensat. Finalment vam arribar a la oficina. On la francesa (molt maca ella... ojala se la mengi un ximpanze!)em va indicar a on havia d'anar per recuperar suposadament la meva maleta. Vaig arribar a una barraca on estaven fent pa; hi havia 3 guardies forestals i sobre la taula un munt de cables rosegats, la meva maleta i la funda del meu portatil. En van fer seure, era la horta del judici, el nus del teatrillu. Em van comensar a fotre la bronca de la ostia per haver entrat "ilegalment" al parque, estava clar el que volien. Dineeeeeeeeeers., em farien un gran favor. Per cert jo encara no sabia res del meu portatil. el favor consistia en que no dirien res a la policia de concuati a canvi es clar de que els pagues una suma de dinerons, podia triar, pasar una temporada en una meravellosa preso congolesa o pagar-los. Jo estava flipant. Seguidament van portar el meu portatil. No estava mal... li faltava la pantalla pero amb una mica d'imaginacio el podia fer servir igual! sel podrien fotre on els quepiga el portail!!!!!; els meus carregadors de ipod, camara i mobil rosegats i la meva maleta dels xinus que havia comprat a Gabon. Un desaaaaaaaaastre. Pero la funcio seguia en marxa. total despres de barallarme amb tot quisqui i sobretot totalment desinflat pel que havia pasat i per com s'havien comportat aquella colla de lladres amb la permisivitat de la seva jefa francesa vaig discutir el soborn. finalment vaig pagar; perque em deixesin en pau; perque s'acabes aquella merderada on m'havien ficat. Despres de discutir i discutir vaig acabar pagant molt pocs diners, una gran sort em van dir, perque un altre frances que havia entrat el parc havent-se perdut i clar sense permis doncs el pobre desgraciat va acabar pagant mil cops mes.... que amables! no cal dir que els diners que van rebre van anar a parar directament a la butxaca dels guardies forestals; que ningu es pensi que son pels ximpanzes!
Vaig marxar d'alla ben ensupit; pero menrecodu perfestament de la cara de la senyora francesa que dirigeix el programa.
Beeeeeee, pero ja esta! nomes afegir un apendix al consell que jo donu a la gent que viatja. Els dic que s'allunyin de la policia i dels borratxos (allunyarme tambe dels guardies forestals es el que havia d'haver fet jo, lladres!!!!) ara hi afegeixo tambe els ximpanzes!
La unica sort que vaig tenir es d'haver fet copies de seguretat de les fotos del viatge a casa la paula abans de pirar, sino em moru!!!
El dia seguent vaig marxar del poblet, vaig agafar una picap i cap a Pointe noire, a on soc ara i capital petrolera del pais. Pel viatge els nivells de pobresa que vaig veure son increibles, aixi si a cada poblet hi havia la bandera congolesa al centre. Que es vegi que esta fent la seva patria per ells.... Tot plegat va canviar de cop quan estavem arribant a pointe noire, la carretera va pasar a ser d'una pista foresta inpracticable a ser enquitreanda i al costat de la carretera estava ple de hotels i restaurants; els cotxes de luxe estaven per tot arreu. Em semblava estar a lloret de mar! Al arribar el primer que es veu son les grans plataformes petroleres al mar, estan per tot arreu!! la ciutat es super moderna i no difereix tant del que estem acostumats a veure a europa. Les desigualtat socials son insultats. En fin; a pointe noire el xofer de la picap em va acompanyar a l'hotel despres de ferme pasar a veure toooota la seva familia mentres jo m'estava morint de gana. Estic aqui a pointe noire; i suposo que m'en anire a Brazzavile (capital del pais) amb avio doncs el tren es suuuuper peligroso i tota la pesca. Aixi que agafare l'avio amb la famosa companyia Trans Air Congo i cap a Brazza... (famosa per ser una de les mes insegures del mon es clar...) A mes no he aconseguit que em fesin la visa de transit a l'embaixada angolenya!!! ahhhh!!!!
La sort que a Brazza ja tinc contactat un cuxurferu que m'acollira a casa seu ueeeeeee. I m'en vaig d'aquesta ciutat de pijos i cara on no hi ha res a fer!
Pero estic be eh; ja he comprat tot el que s'em va menjar el ximpanze (menys el portatil) i el viatge continua!
Tinc mobil congoles eh! el gabones ja no em funciona!

Ale deieu que els meus posts eren aburrits? pues ja no ho son jajajajajajjaja

9 comentarios:

kols dijo...

Ostia puta! Per fi un post digne de ser llegit!!! XD Ho sento molt pel portatil, mobil, etc... Pero la historia es boniiiiiisimmaaaaa!!! Apa maku, cuidat molt i alerta amb els chimpanzes!!!

pep dijo...

Hòstia Andreu entre poc i massa! nimal! El millor post amb diferència! Gràcies a la ximpancè aquesta que se t'ha fotut l'ordinador hem pogut gaudir per fí de literatura de la bona.

Just abans d'ahir parlàvem de tu amb el K., et vam deixar verd naturalment. La gent de Manresa també em demana per tu, sospito que, en realitat, se'n volen encardar de tu.

Estic pensant que els micos en tenen una mania especial, encara me'n recordo quan em vas trucar de matinada perquè dos micos discapacitats del cap van intentar fer-te mal mentre estaves dormint a casa teu. Si de cas no t'apropis als micos, fes-me cas.

Jo després del primer atac de pedra que em vas provocar per telèfon en vaig tenir un altre de pitjor, però ara sembla ja està, m'he costipat i no sóc precisament unes castanyueles (ho dic perquè no t'enfadis tant amb les ximpances egoistes ket van robar i rossegar les coses, aquestes bèsties ja ho fan això i a més de coses dolentes en passen sempre). A l'assemblea tornem a ser una bona colla i tenim un munt de projectes. Una abraçada ben forta i cuidat molt!

Una abraçada molt forta

erra minuscula dijo...

Sisi molt bé, pro i rovellons que? que ja es epoca home.

Lo dels ximpanzes no ens interessa, ells nomes volien consultar pagines picants al internet i no van saber explicarse.

Pero bueno veient l'exit, el proxim cop li fots un cop de puny al putu mono pelut i tot aclarit, k es noti k tenim l'evolució de la nostra part.

Llastima lo de la presó, aquestes aventures no te les pots deixar perdre home andreuet.

Anims i pensa k aqui sempre estarem pitjor

Armando dijo...

Andreu, a ver si muestras mas respeto y dejas de insultar a los chimpancés, ni que hubiera hecho algo tan malo. Acaso es tan raro que unos primates del congo sientan curiosidad por un ordenador portatil y por tus lujos de rico occidental? No es normal que intenten saciar su hambre con todo eso?

bueno, ya avisarás de alguna forma cuando sepas cuando bajas a sudáfrica.

salud! y besotes!

Ofuska dijo...

JA JA JA JA JA JAAAAA JA JAAAAAAAA me parto y me mondoooo!!!! Recuerdas aquellas famosas firmas para el proyecto Gran Simio que provocaron mi más tremenda cólera cuando las tiraste a la basura sin preguntarme???? Pues creo que esto ha sido la venganza de los simios!!!! jajajajajaja ES BONÍSSIM!!! Lo de la francesa esa de WWF, no te preocupes que ya investigaremos quien és y SE VA A CAGAR! Pero el Congo bonito, no? jeje...Apa flower, que disfrutis molt i vigila que no et violi una simia! Torna aviaaaat! Molts petons a les parpelles!

Ofuska dijo...

Ah, me'n descuidava...I aquest paquet de tabaco i cigarro que té el ximpancé als dits??? que es teu? que tornes a fumaaaar??????? bandarra!

Anónimo dijo...

Pues si, jo m'afegeixo al clamor popular confirmant que aquest ha estat el millor post amb diferència, ja anava sent hora que ens permetessis llegir un text amb una mica d'interès. Sap greu lo de l'ordinador, però era necessari per fer-nos esclafir de riure, llàstima que el ximpanzé no aprofites per tirar-te a l'aigua i alguna piranya et mossegues el cul, o la francesa miserable no fos una addicte al sado i t'hagués fet pagar el preu de la teva llibertat en espècies. Pro en fi, no estat tant mal, a veure si continues els textos amb la mateix intriga, això si recorda continuar amb vida!

Catnoia dijo...

Bonissim! Ai! encara em fa mal la panxa de tant riure ;P
Per sort a tu no et va passar res i es k es estrany pk et fots en cada fregat! jejeje. Petons i abraçades des d'aquì i pensa que esperem amb ansia les cròniques que escrius des d'allà.

lola dijo...

El q hauries d'haver fet es convertir aquest mono en soci del Centre en comptes de plorar tant pel portatil. Una oportunitat com aquesta i tu pensant en la propietat.

una abraçada!