jueves, 22 de octubre de 2009

Namibia

Epali nanus! a Namibia estem!

Despres de 20 hores ficat al bus vaig arribar a Windhoek (la capital de Namibia). El bus una meravella sensaciona! amb seients reclinables, aire acondicionat... res a veure amb Gana transports (companyia terrorifica senegalesa) on vaig pasarmi tambe mil hores per fer Bamako-Dakar...
Namibia es literalment un desiertu! algunes parts em recorden a la zona del sahel, la zona que voreja el Sahara, amb herba groga i seca i pocs arbres. Namibia te una extensio tres cops Fransa pero nomes l'habiten un milio i mig d'habitants! (Fransa en te 60) ho sigui que es un pais super poc poblat i amb ciutats molt disperses. Les carreteres son totes asfaltades i les ciutats, almenys les que he vist fins ara son modernes i occidentalitzades. A les afores, com sempre, hi han els subirbis o barris periferics on habita la majoria de poblacio...
Namibia no em deixa mases opcions, el transport public es molt limitat i no arriba fins als llocs mes interesants de veure, ho sigui que vaig haver d'agafar un tour (noooooooo!) la veritat que no m'agraden gens. La idea d'anar 3 dies tancat en un minibus, veient les mateixes cares i sense llibertat per fer i desfer no m'agrada gens. Pero es el que hi ha, i pasava de fer autoestop en un desert... aixi que vaig arribar a Windhoek i vaig enterarme dels tours, com que no en sortia cap fins al cap de tres dise vaig decidir arribarme fins a la ciutat costera de Soakmund, a uns 350 km de la capital. Una merda ciutat, es com un lloret de mar per alemanys, l'arquitectura es totalment alemanya i nomes hi ha que turistes (alemanys es clar). Com que no m'agrada aquest rotllo vaig decidir fugir de seguida. Tot i aixi, tot just sortint de la ciutat direccio ja hi ha el desert. Les dunes arriben fins ben be al costat del mar, un paisatge esplendit. Darrera les dunes pues tot de guiris fent el cabra amb els quads, snowboard a la sorra i demes tonteries que la gent paga per fer. El dia seguent agafava el transport public cap a la capital altre vegada. EL transport public segueix sortint quan tenen el vehicle ple, pero es respecta la logica de una persona un seient i els minibusos (combis) son bastant nous. Les estacions de minibusos son organtizades, hi ha pocs busos i es molt facil ensortirte's. Vaia diferencia vamos amb la altre africa de mes amunt! Sempre ademse tens la oportunitat d'agafar busos mes grans i mes confortables, pero vaig decidir agafar combis perque es mes divertit. Els nanus de Namibia tambe van bastant a la seva i hi ha molt mestisatge. La presencia de blancs, molts d'ells descendents de alemanys o africaners provenents de sudafrica es tambe nombrosa. Aqui pero no hi ha tant la paranoia de la seguretat, cosa que s'agraeix.
Vaig tornar a Windhoek i vaig pillar el tour, el tiiiiiiiiipic tour cap a Sossusvlei, 3 dies de viatge pel desiertu, una de turistes que te cagues!. I va estar sensacional que te cagues, com veureu en les fotos si aquest vespre m'animo a penjarles. El guia era un pirata de cuidadu, pero ens ho va fer molt mes be de preu que amb els altres tour operadors. En fin, que molt be. Al acabar la excursio del segon dia, a Sossusvlei, en ple desert va i sens posa a ploure tu... pa cagarse. A mi s'em va inundar la tenda, que semblava un aquariu i vaig haver de correr a demanar ajuda als nanus de recepcio. En, fin, te guasa.
I he tingut sort, (un altre cop). He conegut a l'hotel un nanu de Fransa que esta fent el viatge fins a Kenia. Te un cotxe propi, que s'ha comprar a Joburg i que pensa revendre a Nairobi. Pues resutla que estava buscant gent per compartir la betzina, ho sigui que m'he apuntat rapit! i aixi puc estarme una setmaneta mes a Namibia sense haver de fer el pamplines i haver d'agafar mes tours aburrits i cars (aixo si amb uns paisatges increibles). Aixi que dema ens anem cap al nord i despres pasarem a Botswana i despres ell continuara cap a ZAmbia i jo ceruare Zimawe per anar a troabarme amb els nanus que venen a l'africa!

I resulta que no venen 3 colegues, sino que al final venen 4!!! jasjajsjas, super bien vamos!

Ale bandarres, per aqui tot be, pasant calor pero tot a puestu!

2 comentarios:

urgulu dijo...

amumgaue! amumgaue!
andreu que menges molt pollastre? en una foto sembla que t'estan sortint pits... jejej
has vist pinguiunus? i els has provat?
joder la veritat es que ara ja em fai un lio per seguir la teva ruta, que si ara ca endavant, ara endarrere, cap a un costat, ara faig una volta per allà :S amb les teves megaexpedicions i aquets tours que fas ultimament segur que acabes coneixent millor l'africa que els autoctons
apa pues,que vagi bé l'expedicio berguedano-maña-nina!

Anna dijo...

Ostres! No et conec de res, ni se benbe com he trobat aquest blog, pero.. Jo d'aqui res, marxo mig anyet a Burkina Faso, i m'ha encantat llegir-me les teves mil experiencies! De veritat! :)